I læreplanen for SRP står der:
Forud for projektperioden vælger eleven i samråd med sin(e) vejleder(e) område og faglig problemstilling for studieretningsprojektet. På baggrund heraf udarbejder eleven under vejledning en problemformulering for projektet.
Problemformuleringen skal i kort form afgrænse den faglige problemstilling for projektet ved at angive, hvad der skal undersøges og analyseres, samt angive hvilke materialer og faglige metoder, som eleven forventer at inddrage i undersøgelsen og analysen.
Til DHO og SRO arbejdes med problemformuleringer i ff-forløbet op til skriveperioden.
Til både DHO, SRO og SRP bruges denne skabelon i forbindelse med vejledningen:
Overordnet spørgsmål |
Hvad skal undersøges og analyseres? |
Hvilke materialer forventes inddraget? |
Hvilke faglige metoder forventes anvendt? |
Eleven afleverer til vejleder(ne) en problemformulering. Vejleder(ne) udformer på baggrund af elevens problemformulering den endelige opgaveformulering, der udleveres ved projektperiodens begyndelse.
Det er opgaveformuleringen, du skal besvare i løbet af opgaven.
Opgaveformuleringen skal også (evt. i omskrevet form) indgå i indledningen.